بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز تمرچین تردد کردند

به گزارش آذربان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ،محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با حضور برنامه ی گفتگوی ویژه خبری گفت:فعال کردن مرزها ، استفاده حداکثری از مرز و توسعه دیپلماسی از مهمترین الویت های دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد:امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و خوشبختانه تمامی زیر ساخت ها در مدت زمان کوتاهی برای تردد زائران به اربعین حسینی در استان به ویژه در مرز تمرچین آماده شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت:این مرز که از چهاردهم شهریور بازگشایی شده تا کنون بیش از ۴۵ هزار زائر از این مرز به عتبات عالیات و اربعین عزیمت کردند و بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائر نیز این مرز را برای بازگشت انتخاب کردند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آمادگی همه بخش‌ها جهت توسعه خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی، گفت: مرز تمرچین  آمادگی و ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار زائر را در برگشت از زیارت اربعین دارد.

آقای معتمدیان با بیان اینکه زمان عبور زائران از پایانه مرزی تمرچین حداکثر پنج دقیقه است گفت:چهارده گیت در مرز وجود داشت که برکت اربعین حسینی این گیت ها به ۳۸ گیت ارتقا پیدا کرد تا زوار به راحتی از این مرز تردد کنند.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *