انتشار مطالب کذب و توهین آمیز در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود

به گزارش آذربان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا این استان مبنی بر توهین و نشر اکاذیب علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فرد یا افرادی ناشناس، اقدامات اولیه برای کشف پرونده آغاز شد.

سرهنگ عسگری ادامه داد: پس از ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های علمی و فنی توسط کارشناسان پلیس فتا این استان متهم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تشریفات قضایی از وی به‌عنوان مطلع به پلیس فتا استان دعوت گردید.

این مقام انتظامی بیان نمود: متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌ چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و مشخص شد که متهم به دلیل مشکلاتی که قبلاً با شاکی داشته است اقدام به نشر اکاذیب علیه وی در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ مرتضی عسگری توصیه کرد: رعایت اصل اخلاق‌مداری در استفاده از فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این حوزه است و طبق قانون هرگونه توهین، اهانت در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

انتهای متن/

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *