ساماندهی و مرمت عصاره خانه قره کلیسا

به گزارش آذربان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،این طرح با هدف تقویت زیر ساخت گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا با اعتبار بیش از ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال با ایجاد فضای موزه ای برای معرفی مجموعه جهانی قره کلیسا به همت مدیریت پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران اجرا شده است .

خلیفه ارامنه آذربایجان در جریان افتتاح این طرح با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به حقوق اقلیت های مذهبی در کشور ایران اهمیت زیادی قائل است افزود : مرمت و ساماندهی مجموعه جهانی قره کلیسا یکی از این موارد است .

اسقف گری قور چفت چیان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای اماکن مقدسه ویژه اقلیت های توجه ویژه صورت می گیرد افزود :از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون برای حفظ و احیاء مجموعه جهانی قره کلیسا اعتبارات زیادی هزینه شده است.

اسقف گری گور چفت چیان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی همواره سعی دارند با تبلیغات منفی خود مبنی بر نداشتن حقوق اقلیت های مذهبی به ایران اسلامی ضربه وارد کنند افزود: تمامی حقوق اقلیت های مذهبی در کشور ایران رعایت می شود .

عبدالله نژاد فرماندار چالدران نیز در این جلسه به اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مجموعه جهانی قره کلیسا اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران علاوه بر توجه به اماکن اقلیت های مذهبی در اجرای برنامه های مذهبی آنان همکاریهای لازم را انجام می دهند.

گزارش مربوط به امیرعلی موسوی

انتهای متن/

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *