ثبت ۱۲ هزار بیمه شده جدید در تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی

به گزارش آذربان ، علی قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۳۹۰ هزار نفر از شاغلین در کارگاه‌های صنفی آذربایجان غربی بیمه شده اجباری هستند.

وی با اشاره به بازرسی صورت گرفته از ۴۵ هزار کارگاه صنفی در آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون ۳۲ هزار و ۸۷۰ کارگاه صنفی در استان فعال است که هر چهار ماه یا ۶ ماه یکبار بازرسی بیمه‌ای از آنها صورت می‌گیرد.

قاسم پور ادامه داد: در نیمه نخست امسال همچنین بیمه تامین اجتماعی یک هزار و ۹۰۰ کارگاه صنفی جدید به ثبت رسیده است.

رییس اداره بازرسی تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه ریزی در راستای جلوگیری از فرار بیمه‌ای و تضییع حقوق کارگران گفت: امکان ثبت درخواست بازرسی به صورت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی  eservices.tamin.ir فراهم شده و اگر فردی مدعی اشتغال در کارگاهی باشد و تاکنون در زمره بیمه شدگان قرار نگیرد، می‌تواند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی درخواست خود را ثبت کند.

وی یادآور شد: بازرسان سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه می‌کنند و نتیجه از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

قاسم پور اظهار کرد: کارفرمایان می‌توانند طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاه‌های خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان مشاهده کنند و در صورت اعتراض، درخواست خود را به صورت غیرحضوری اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، عموم مردم می‌توانند در صورت داشتن نقد و شکایت از سازمان تامین اجتماعی و بازرسان آن با استفاده از سامانه ارتباطی و تلفنی ۱۴۲۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

 

انتهای متن/

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *